mandag, marts 09, 2009

Brand Engagement

Brand Engagement bruges normalt som den del af brand-arbejdet, som knytter forbrugeren til et specifikt mærke.
Er udtrykket på vej ind som erstatning for / supplement til værdi-arbejdet?
Har i en enkelt opgave oplevet, at brand engagement er brugt som ramme for en række aktiviteter, der omfatter alt fra beklædning til logo, lege og læringsspil.
Og omvendt.
Er værdi-arbejdet i modvindssejladsen nedprioriteret i forhold til mere konkrete handlinger?
Kom forbi og er er blevet meget imponeret af Carlsbergs "Winning Behaviours", hvor man er hoppet direkte til sidste led i den mere traditionelle VAB-kæde (value-attitude-behavior) og engageret mærket direkte i de ønskede handlinger.
Pointe: Måske skal værdiarbejdet konkretiseres yderligere og muligheden for fejltolkninger fjernes ved at gå direkte til handlingerne, specielt i større brand- og mærkearbejder?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Værdilemma's Fan Box fra Facebook

Vaerdilemma on Facebook